czwartek, 2 sierpnia 2012

Amfisbena na Polterze!

    Dzięki Panu Adamowi Waśkiewiczowi z redakcji Poltergeista informacje o Amfisbenie mają szansę trafić do szerszego grona odbiorców, za co serdecznie dziękuję. Poniżej wrzucam link do newsa: http://rpg.polter.pl/Amfisbena-kolejny-polski-system-RPG-w58016

26 komentarzy:

  1. Ładne ilustracje:D mam nadzieje że będzie to coś ciekawego już się wczytuje w stronę!:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. XLrpg,
      thx, mam nadzieję, że tekst również przypadnie Ci do gustu :)

      Usuń
  2. A ja zgłosiłem do agregatora "Polskie Blogi RPG", imć Paladyna :). Za jakiś czas pewnie wrzuci Twoją stronkę :). Fajnie zapowiadająca się gra, grafiki miodzio... ale poczekam i zobaczę, czy to samo będę mógł rzec o mechanice :).

    Pozdrawiam!
    Skryba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skryba,
      dzięki za Polskie Blogi :).
      Thx, za miłe słowa. Mam nadzieję, że mechanika Cię nie rozczaruje.

      Usuń
  3. Nic, tylko czekać na więcej nowości - w tym o mechanice. Zastosowanie k30 (nawet kserując analogię z d20) może być ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Von Mansfeld,
      chciałem odmienić coś w mechanice dlatego zdecydowałem się właśnie na K30 :). Mam nadzieję, że to dobry wybór ;).
      Dodatkowo k30 daje większy zakres pomiędzy parametrami postaci.
      Pzdr

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Niestety nie wcześniej niż za 3 - 4 lata.
      Pzdr

      Usuń
  5. A ja mam jedno pytanko.
    Czy początkująca postać będzie w stanie z zaszytymi oczami samotnie przejść przez śmiertelnie niebezpieczną dżunglę wielu jęków a następnie wspiąć się po Schodach Ramdora do Skalnej świątyni?
    Jeśli nie - początkująca postać jest słabsza od 30% siedmiolatków Raszti
    Jeśli tak - zbliżamy się niebezpiecznie blisko heroik fantasy, którego tak nie lubisz.

    Polecam ujednolicić wizję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaqob,
      zadałeś ciekawe pytanie, na które postaram się udzielić odpowiedzi.
      Otóż jeśli tylko 30% siedmiolatków przeżywa tą ciężką próbę, to jeżeli początkującej, dorosłej postaci ponownie zaszyjemy oczy jej szansę na przeżycie na pewno będą większe niż 7 latka.
      Choćby dlatego, że taka postać jeśli osiągnęła dorosłość to taką próbę ma już za sobą (jako 7 latek).
      Można spierać się o procent szansy na przeżycie próby początkującej-dorosłej postaci, może to być 45%, może 50%, a może jeszcze więcej.
      Załóżmy, że jest to 50%.
      Oznacza to, że co druga postać ginie przy próbie pokonania tej drogi. Gdzie zatem heroic fantasy?
      Moim zdaniem nie ma tu niejednolitej wizji.
      Dodatkowo określenie, czy gra jest "heroic fantasy", czy może jednak bardziej "dark fantasy" moim zdaniem nie sprowadza się tylko do oceniania poczynań bohaterów.
      To ogólnie przyjęty styl prowadzenia rozgrywki przez mistrza, odpowiednio tworzone przygody oparte na opisanym w podręczniku świecie i właściwie zbalansowanym schemacie rozwoju (jak rozwój będzie zły, to postaci momentalnie zostaną superbohaterami). To wreszcie również oprawa wizualna danej gry i wiele innych czynników.
      Wystarczy popatrzeć na przygody wydane dla systemu D&D. Ich schemat, zasada drużyny bohaterów ratujących dane miejsce przed złem (oczywiście nie wszystkie przygody). Czy choćby przygodę Warhammera „Ciężka noc w gospodzie pod 3 piórami”, która jest dla mnie dobrym przykładem klimatu „dark”.
      Niewłaściwe prowadzenie przygód, może z każdego systemu „dark” zrobić „heroic”.
      Pzdr
      Ps.Tak na marginesie gracz, który wybierze rasę Rasztich będzie mógł odbyć jako 7 latek wyprawę do Skalnej Świątyni. Wówczas podczas niej wykrystalizują się jego pewne cechy i atrybuty ( zależne od stopnia udania wyprawy). Jeśli podczas niej będzie miał pecha i zginie, cóż takie jest „dark fantasy” ;).

      Usuń
    2. To jeszcze jedno pytanko. Jaki będzie startowy poziom mocy postaci? Będzie to raczej bliżej Warhammera czy raczej Earthdawna? W skrócie, gramy parobkami czy kimś kto wyróżnia się na tle społeczeństwa wyraźnie? A może raczej jak w Klanarchii, czyli gramy specjalistami w swojej dziedzinie?

      Usuń
    3. To trudne pytanie,
      od pewnego czasu staram się zoptymalizować początkowe parametry postaci. Na początku poziom parametrów ustawiłem zbyt mały, co doprowadzało do sytuacji, w której testy postaci udawały się tylko co kilkanaście razy. Musiałem więc zacząć wszystko przebudowywać.
      Przy kostce k30 nie jest to do końca takie łatwe, ale wierzę, że w końcu się uda.
      Jednakże jeśli chodzi o poziom wartości parametrów to mimo wszystko będą one chyba bliżej Warhammera. Nie będa jednak tak szybko wzrastały, by nie doprowadzać do sytuacji, w której postacie po 20 przygodach nie maja co rozwijać.
      System samych profesji będzie inny niż w Warhammerze, bowiem będą konkretne specjalizacje.
      Pzdr

      Usuń
  6. W takim razie ostatnie pytanko. Czy nie lepiej byłoby zamienić K30 na chociażby 3k10? Uśredni to wyniki (najczęsciej będzie wypadać 15-16 i liczby wokół) i pozwali graczom bardziej opierać się na swoich umiejętnościach niż na szczęściu. Nie będzie też chyba wymagało jakichś gruntownych zmian w mechanice.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowałem się na kość k30 z kilku powodów:
      1.Chciałem jednak zachować pewną losowość testu, która moim zdaniem dodaje pewnego smaczku nieprzewidywalności. Dzięki czemu nawet postacie na wyższych levelach mogą coś „spaprać” ( w każdym razie łatwiej niż przy klasycznym rzucie „3k10”).
      2.Tak jak napisałeś „3k10” oscyluje średnio w wynikach „15,16” i dodatkowo nigdy nie wypadnie wynik „1,2”. Co powoduje iż z „k30” robi się de facto „k28”.
      3.Specyfika tworzonej mechaniki do Amfisbeny sprawia, że przy zastąpieniu kości „k30” kostkami „3k10”, dochodziło by do tego, że w pewnym momencie na stole znalazła by się olbrzymia ilość kości, co znacznie utrudniało by rozrywkę. Ten punkt wyjaśni się mam nadzieję przy przedstawieniu mechaniki.
      4.Kolejnym - choć może błahym powodem - jest fakt, iż chciałem stworzyć system na nowej kostce (choć obecnie nie jest to już niestety kostka nowa). Z tego co mi wiadomo w Polsce chyba jeszcze żaden system nie został wydany na kości „k30”.
      5.Znalazło by się pewnie jeszcze kilka innych powodów, czysto subiektywnych :)
      Pzdr

      Usuń
    2. Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi. Jeśli będziesz miał już jakąś konkretną ilość materiału chętnie pomogę w testach.

      Usuń
    3. Dzięki za propozycję, będę pamiętał :)

      Usuń
  7. Super!! :D Nie ma to jak promocja :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę że inne serwisy fantastyczne, pokroju valkirii, paradoksu, zamku drachenfels, pod grzechoczącymi kośmi, fabularny.net, bestiariusz, zielona wieża, kawerna, esensja, strefa rgp, czy gildia nie miały by nic przeciwko jakbyś zapytał czy nie mogą wrzucić newsa o grze albo dwóch ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. KFC,
      tak bedę chciał zrobić, z tym, że wcześniej przygotuję ogólny zarys gry.Chcę zrobić notkę przedstawiającą Amfisbenę w bardziej klarowny, czytelny sposób, tak by można było wyrobić sobie o niej jakąś szerszą opinię.
      Thx za spis serwisów tematycznych :)

      Usuń
    2. Nie ma problemu, pewnie pominąłem jeszcze kilka, jak np. lastinn.info ale nie można znać wszystkich ;)

      Trzymam kciuki Amfisbenę, pozdro ;)

      Usuń
    3. Gry-Fabularne.pl :)

      Usuń