wtorek, 27 marca 2012

Trochę treści o samej grze

Amfisbena w swoim zamierzeniu ma być grą fabularną utrzymaną w konwencji "dark fantasy" i nawiązywać stylem do takich produkcji jak Warhammer czy Earthdawn. Choć ta ostatnia przedstawia wprawdzie tak nielubiany przeze mnie nurt „heroic fantasy”, to jej wspaniale zarysowany świat wraz z bogactwem swych ras niejednokrotnie mnie inspirował.
      Mechanika opierać się będzie głównie na kościach K30 (gdy zacząłem ją opraco-wywać jeszcze nie słyszało się o 30-ściennych kościach, a przynajmniej ja nie słyszałem). Głównych atrybutów określających daną postać będzie 10 (taką ilość na dzień dzisiejszy przewiduję). Gracze tworząc postać mogą wybrać z 8 zróżnicowanych ras myślących. Część z nich na pierwszy rzut oka będzie graczom doskonale znana, jednak pragnę zapewnić wszystkich, że w świecie Galdivary (tak nazywa się planeta) niejednokrotnie wyłamią się one z ogólnie przyjętego kanonu. Cztery rasy są zupełnie nowe, stworzone tylko na potrzeby tego świata. Pomiędzy tymi samymi rasami występują różne klany, kasty, rody oraz szczepy, co znacząco powiększa wachlarz możliwości wyboru. Sprawiając, że wykreowane postacie będą bardziej zróżnicowane. Gracze tworząc swoich bohaterów mogą zdecydować pomiędzy następującymi rasami: agunem, człowiekiem, krasnoludem, gnomem, elfem, salvarianinem, rasztim oraz bogrem. Będę się starał stopniowo przybliżać je w następnych postach. Po zdecydowaniu się na określonego przedstawiciela gatunku, gracz będzie miał do wyboru kilkanaście różnych specjalizacji (tzn. klas). Od najbardziej popularnych jak wojownik lub berserker, do zupełnie nowych, jak choćby trupiciel czy glazber. W toku rozgrywki, a co za tym idzie zdobywanego doświadczenia, będzie następował rozwój postaci, pozwalający osiągać kolejne kręgi wtajemniczenia w wybranej specjalizacji.
      To tyle w telegraficznym skrócie. Wiem, że na razie wszystko wydaje się infantylne, lakoniczne, oklepane i niespójne, ale stopniowo postaram się przybliżać poszczególne aspekty świata i mechaniki ukazując odejście od niektórych, utartych schematów.

3 komentarze:

  1. Z pewnością jest to trudne, omijać schematy, jednak myślę że z całą pewnością się to opłaci :) Skoro gra ma być przeznaczona dla dojrzałego gracza, to jest "wyjadacza" tematu, to z pewnością im świeższe motywy i tematy tym lepiej :)
    Dobra decyzja z tymi 30ściennymi kośćmi. To z pewnością nieco urozmaici rozgrywkę wszystkim przyzwyczajonym do k20 :D

    Nie mogę się doczekać szczegółowych opisów :>

    OdpowiedzUsuń
  2. Nowe rasy i klasy zapowiadają się obiecująco (trupiciel :>). Im mniej schematów, tym lepiej. Mam wrażenie, ze wiele tytułów kisi się we własnym sosie odgrzewając stare kotlety i pracując na złą opinię fantasy. Każdy powiew świeżości jest wskazany.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karola,
      przepraszam, że tak późno odpisuję na Twoje komentarze, ale dopiero teraz je zauważyłem. Muszę sobie ustawić w blogu powiadomienia o komentarzach, żeby uniknąć takich sytuacji.
      Wielkie dzięki za cierpliwość, miłe słowa, no i że chciało Ci się przeczytać wszystkie posty :).
      Pzdr

      Usuń